افزایش قدرت اراده با ۱۰ تمرین فوق‌ قدرتمند

 

افزایش قدرت اراده و روشهای آن، سوالی است که روانشناسان به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. بعد از چندین آزمایش آنها دانستند که قدرت اراده در انسان مثل عضله هست. 

این عضله به خاطر استفاده نادرست خسته می شود و نیاز به غذا برای تامین قدرت دارد.

  بنابراین اگر اراده مثل عضله هست میتواند قدرتمند بشود؟

بعد از مطالعات فراوان، ما جواب خودمان را داریم. با تمرین مناسب قدرت اراده می تواند قوی بشود.

مثل دیگر عضله های بدن.

یک نکته: مثل همه ی تمرین ها، این تمارین می تواند کمی دشوار به نظر بیایند، با این حال شما قدرت اراده ی خود را بکار خواهید برد همانطوری که پای خو درا برای دویدن بکار میگیرید.

اما این تمارین بطور علمی ثابت شده‌اند که برای شما نتیجه بدهد.

بنابراین ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد.

اما به مرور راحت تر وسوسه‌های ذهنی نه میگویید و آن را به هدف بلند مدت تبدیل میکنید.

 

1- برای افزایش قدرت اراده روزی ده دقیقه مدیتیشن کنید!

در میان این ده تمرین مدیتیشن سریعترین روش است.

بوسیله مدیتیشن شما ذهن خود را برای تمرکز و اجتناب از حواس‌پرتی تمرین میدهید.

دو یا سه روز بعد از مدیتیشن به مدت ده دقیقه ذهن شما قادر خواهید بود که بهتر تمرکز کند، و شما انرژی بیشتری دارید و کمتر استرس دارید.

 

مطلب آموزش رایگان مدیتیشن را از دست ندهید : اینجا کلیک کنید

 

2-روی طرز ایستادن خود کار کنید تا اراده بیشتر شود!

برای شروع، هر دفعه که سر کار یا در خانه، خودتان را در حالت خمیده دیدید طرز ایستادن خود را درست کنید.

این ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما شما از اراده خود برای صحیح نشستن استفاده میکنید.

هربار که این کار را انجام میدهید شما یک بار عضله اراده ی خود را تمرین می دهید.

 

3-دفترچه غذایی خود را همراه داشته باشید!

در یک مطالعه نشان داده شده است که کسانی که دفترچه غذایی دارند قدرت اراده بیشتری دارند.

بیشتر ما غذایی که میخوریم را به یاد نمی آوریم.

به کار بردن این روش باعث افزایش قدرت اراده شما میشود.

 

4-دست مخالف خود را استفاده کنید!

همان کار را بکنید که با طرز ایستادن خود تمرین می کردید.

با دستی که می‌نویسید را کنار بگذارید و با دست مخالف خود بنویسید.

ذهن شما برای استفاده از دستی که مینویسد برنامه ریزی شده و با استفاده از دست مخالف قدرت اراده شما به چالش کشیده می شود. 

برای شروع چند روز را برای تمرین انتخاب کنید و لازم نیست بیشتر از یک ساعت برای گرفتن نتیجه تمرین کنید.

اگر این کار را بکنید عضله اراده شما خسته می شود.

 

5- کلام خود را اصلاح کنید!

طرز طبیعی حرف زدن خود را تغییر دهید. این باعث میشود که شما آگاهانه برخلاف میل تان عمل کنید.

برای شروع چند روز را برای تمرین انتخاب کنید و کلام هایی را که میخواهید بگویید را اصلاح کنید.

من شخصا سعی میکنم عبارات کوتاه شده را استفاده نکنم.

مثل تمرین های گفته شده بالا، انجام دادن این تمرین فقط به مدت دو هفته باعث افزایش قدرت اراده شما بطوری شگفت انگیز میشود.

 

6-تعهد ایجاد کنید!

یک کاری را که مدتها در لیست اهداف خود داشتید و انجام نمی‌دادید را انتخاب کنید!

یک تعهد را در تاریخی معین ایجاد کنید که آن را به اتمام خواهید رساند.

 

7-از میزان خرج پولتان آگاهی داشته باشید!

به طریقی بیشتر ما نمیدانیم که چی میخوریم، بیشتر ما حتی نمیدانیم که چی خرج می کنیم. 

اگر چه شما در خرج کردنتان صرفه جویی نمی کنید ( که اگر این کار را بکنید یک روش برای تقویت عضله اراده میباشد) ولی اگر از میزان خرجتان آگاهی داشته باشید که پولی که خرج میکنید به کجا می رود قدرت اراده شما را زیاد می کند.

 

افزایش قدرت اراده با حلقه تقویت مچ

8-حلقه تقویت مچ را بفشارید!!

برای کسی که واقعا خواستار افزایش قدرت اراده خود است میتواند حلقه تقویت مچ را تا حد خستگی بفشارد.

اگر این کار را قبلا کرده باشید میدانید که همه ی اراده شما را معطوف می کند.

ادامه دادن برای فشردن حلقه قدرات اراده و پشتکار شما را زیاد می کند.

 

9-با خود چیزهای وسوسه انگیز همراه داشته باشید!

دوباره، واقعا کسانی که میل شدیدی به افزایش قدرت اراده خود دارند می توانند این تمرین را انجام دهند و چیزی که وسوسه میکند آنها را نه بگویند. 

برای شروع یک چیز کوچک همراه داشته باشید که شما را وسوسه میکند، دقت کنید که نیاز نیست کل روز همراهتان باشد اما برای مدتی که واقعا شما را وسوسه کند.

به طور مداوم نه گفتن به آن شما اراده و پشتکار خود را در مقابل وسوسه و حواس پرتی زیاد می کنید.

 

10-حواس تان به تصمیم های فوری تان باشد!

تمرین آخر این است که به تصمیم هایی که فوری و اتوماتیک می گیرید، آگاه باشید.

ما معمولا در افکارمان غرق می شویم.

این ممکن است سوال برانگیز باشد که چرا شیر به جای تخم مرغ در صبحانه میخوریم و یا سوال برانگیز باشد که چرا دو قاشق شکر در قهوه ریختیم.

به هر حال شما میتوانید آگاهانه فکر کنید در مورد یک رفتار اتوماتیک که این تمرکز شما را زیاد می کند.

 

نتیجه گیری

مثل تمامی عضلات در بدن، قدرت اراده با تمرین هایی که گفته شد میتواند زیاد شود.

همه ی این تمرین را به یکباره انجام ندهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =