5 روش بسیار سریع برای غلبه بر افکار منفی!

5 روش بسیار سریع برای غلبه بر افکار منفی (همین امروز امتحانش کنید!)

5 روش بسیار سریع برای غلبه بر افکار منفی (همین امروز امتحانش کنید!)

 

آیا طرز فکر ما تاثیری روی خوش‌حالی و سلامتی ما دارد؟

متخصصان بر این باور هستند که مثبت اندیشی نه تنها موجب شادابی شما می‌شود، بلکه موجب افزایش سلامتی بدن نیز می‌شود.

ولی اگر ذهنی لبریز از افکار منفی داشته باشید، تاثیراتی منفی بر روی جسمتان خواهد داشت.

 

تحقیقات علمی این موضوع را به اثبات رسانده‌اند که افراد منفی معمولا از مشکلاتی مانند افسردگی و مشکلات جسمی و ذهنی رنج می‌برند.

جالب است بدانید که افراد با ذهنیت منفی معمولا بیشتر از افراد مثبت دچار بیماری‌های مختلف می‌شوند.

 

پس به نظر شما آیا می‌توانید طرز فکر خود را روی زندگی‌تان تغییر داده و از ذهنیت منفی خود خلاص شوید؟!

متخصصان بر این باور‌ند که ذهنیت منفی یک فرد قابلیت اصلاح دارد و فرد می‌تواند خود را از حالت منفی خارج کند.

 

در این مقاله به 5 روش بسیار سریع برای غلبه بر افکار منفی برایتان یاد داده می‌شود:

 

1.عوامل ایجاد ذهنیت منفی‌تان را بیابید

اضطراب و استرس

اولین کاری که شما برای رهایی یافتن از ذهنیت منفی‌تان باید انجام دهید‌، این است که عوامل ایجاد آن ذهنیت را بیابید.

این عوامل می‌توانند در زمینه‌های کاری، روابط، مشکلات زندگی و …. باشند.

لیستی از همه آن عوامل برای خود بنویسید و آن را نگه دارید.

بعد یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و سعی کنید به علت ایجادش پی ببرید.

 

بعد از یافتن علتش، سعی کنید آن را با ذهنیتی دیگر جایگزین کنید.

ولی دقت داشته باشید که بهترین روش برای رفع همه موارد، بررسی یکی از آنها در روز است، نه بیشتر!

 

هر موقع که فکری بر ذهنتان خطور کرد، ابتدا سعی کنید به مثبت یا منفی بودن آن پی ببرید.

اگرچه آن منفی باشد، سعی کنید خود را به منشا ایجاد آن برسانید و به علت پیدایش آن فکر پی ببرید.

مطمئن باشید که با پی بردن به منشا آنها،‌می‌توانید به آسانی از بینشان ببرید.

 

 

2.اطرافتان را با افراد دارای ذهنیت مثبت پر کنید

 

اگر اطرافتان با افرادی پر است که دارای ذهنیت منفی هستند، احتمال اصلاح ذهنیت منفی شما بسیار کاهش می‌یابد.

پس در حد امکان سعی کنید زمان با ارزشتان را با افرادی سپری کنید که از زاویه مثبت به زندگی می‌نگرند.

 

ولی این کار آنچنان هم ساده نیست.

چون در بیشتر مواقع ما قادر به انتخاب نیستیم.

برای مثال در یک موقعیت کاری، اطرافتان با ذهنیت‌هایی منفی پر است.

در این حالت شما شاید شانس انتخاب نداشته باشید.

 

ولی می‌توانید تاثیر پذیری خود از ذهنیت‌های منفی اطرافتان را به حداقل برسانید.

سعی کنید بجای اینکه ذهنیت منفی آنها روی شما تغییر ایجاد کند، ذهنیت پر انرژی و مثبت شما موجب تغییر و تحول آنها شود!

اطرافتان را با افراد مثبت پر کنید

 

3.خودتان را برای یک اشتباه کوچک قضاوت نکنید!

 

افراد دارای ذهنیتی منفی ، بعد کوچک‌ترین اشتباه شروع به سرزنش کردن خود یا دیگران می‌کنند.

همه افراد می‌توانند در برخی قسمت‌های زندگی دچار اشتباهاتی شوند.

در این نقطه افراد با ذهنیت منفی و مثبت به دو دسته تقسیم می‌شوند.

افرادی که دارای ذهنیتی مثبت هستند، به جای سرزنش بیهوده خود، دنبال علت آن اشتباه می‌گردند.

ولی افراد منفی باف بعد از یک اشتباه (حتی اگر جزوی باشد)، سریعا به سرزنش خود یا افراد دیگر می‌پردازند.

 

 

4.همیشه لبخند بزنید

 

بعد از ده‌ها سال تحقیق، متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که بین حرکات صورت و دهنیت فرد ارتباط مستقیم وجود دارد.

بگونه‌ای که وقتی شما قیافه‌ای ناراحت و ترشیده دارید، این به حالت ذهنی شما تبدیل میشود.

این حالت چهره موجب ایجاد ذهنیتی منفی در شما می‌شود.

وقتی شما لبخند بزنید و قیافه‌ای شاداب برخود بگیرید، هم استرستان کاهش می‌یابد، هم ذهنیت منفی شما تغییر می‌کند.

همیشه لبخند بزنید

ولی به یاد داشته باشید که اگر فقط سعی کنید که همیشه لبخند بزنید (بطور غیرواقعی)، باعث رواج ذهنیت منفی خواهد شد.

پس سعی کنید هنگام ناراحتی یا اضطراب، یک اتفاق یا صحنه‌ای خنده‌دار به ذهن‌تان بیاورید.

 

 

5.سلامتی‌تان را فراموش نکنید

 

داشتن یک رژیم مناسب برای بدنتان و ورزش کردن (حداقل 150 دقیقه در طول یک هفته) نه تنها موجب کاهش استرس و حس اضطراب در زندگیتان خواهد شد، بلکه شمارا به فردی با ذهنیت مثبت و شاداب تبدیل خواهد کرد.

سلامتیتان را فراموش نکنید

هر چقدر که دور از استرس باشید، مطمئن باشید که افکار منفی از شما دور خواهند بود.

همچنین برای پر انرژی بودن در طول روز شما بایستی 7 الی 9 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
همین حالا نظرتونو درباره این مطلب برامون بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 11 =