7 روش سریع برای رفع تنبلی

رفع تنبلی با 7 روش بسیار سریع | همین امروز با تنبلی خداحافظی کنید

رفع تنبلی با 7 روش بسیار سریع

تنبلی

رفع تنلبی برای من هم بسیار مهم است! حتی وقتی نوشتن این مقاله را شروع می‌کردم دچار تنبلی شدم!

ولی می‌دانستم که این مقاله می‌تواند به هزاران نفر کمک کند که تنبلی‌شان را شکست دهند.

بعضی وقت‌ها نشتن پشت کامپیوتر و تایپ کردن، کار بسیار سختی به نظرمان می‌رسد.

اگرچه تکان دادن انگشتان دست و نوشتن یک مقاله، از لحاظ فیزیکی بسیار ساده به نظر می‌رسد.

ولی درون ذهن ما، کاری بسیار سخت و خسته‌کننده است.

 

به نظر می‌رسد که دراز کشیدن روی کاناپه و گوش دادن به آهنگ کاری آسان‌تر و دلپذیر‌تر باشد!

ولی هرچقدر که تنبلی کنید و کار‌ها را به تاخیر بیندازید، استرس و حس نگرانی درون شما افزایش می‌یابد.

من خودم را مجبور به نوشتن این مقاله می‌دانستم، ولی موانعی که در ذهنم بود، به من اجازه شروع کردن نمی‌داد!

 

درنتیجه مغز من دنبال بهانه‌هایی بود که مرا از نوشتن این مقاله منع کند.

بهانه‌هایی مثل اینکه نوشتن این مقاله وقت تلف کردن هست و پیشنهادات من از طرف عموم رد خواهند شد!

کم کم مغزم شروع به موافقت با آن بهانه‌ها کرد.

در نتیجه انگیزه من در نوشتن مقاله کاهش یافت.

 

بهانه تراشی و تنبلی چیزی اختیاری است.

هرچقدر هم که شما انجام دادن کاری را به تاخیر بیندازید، انجام دادنش آسان‌تر نمی‌شود.

بلکه روز به روز انگیزه‌تان نسبت به ‌آن کاهش یافته و انجام دادنش سخت‌تر می‌شود.

درواقع حس تنبلی در ذهن شما، مثل مانعی است که شما را از شروع کردن و یا کار کردن برای هدفتان منع می‌کند.

 

مواردی که در انجام دادنشان، حس تنبلی به من دست می‌دهد عبارت‌اند از:

-نوشتن
-خواندن ایمیل‌ها
-انجام دادن کار‌هایی خسته کننده مثل تمیز کردن و شستن
-مطالعه کردن

 

وقتی که شما می‌خواهید کار کردن روی چیزی که برایتان بسیار مهم است را شروع کنید، صد در صد حس تنبلی ذهنتان را فرا ‌می‌گیرد.

ولی باید به یاد داشته باشید که اگر انجامش دهید، در آینده از خودتان تشکر ‌می‌کنید که به‌موقع شروع کردید و ادامه دادید.

درواقع انجام دادن به موقع کار‌ها و به تاخیر نینداختن، می‌تواند ذهنتان را به آرامش رسانده و در برنامه‌تان برای کار‌های جدید جا باز کند.

 

 

دانلود رایگان هیپنوتیزم

دانلود رایگان هیپنوتیزم خوش‌شانسی بی‌نظیر

 

برای دانلود رایگان این فایل هیپنوتیزمی، اینجا کلیک کنید : دانلود رایگان فایل هیپنوتیزمی

 

برای خرید و دانلود فایل‌های بسیار قدرتمند و تخصصی هیپنوتیزمی با تخفیف ویژه، اینجا کلیک کنید : دریافت کد تخفیف

 

 

پس علت تنبلی ما چیست؟

 

برای اینکه بتوانید برحس تنبلی‌تان غلبه کنید، ابتدا باید با عاملی مبارزه کنید که موجب شروع و ایجاد حس تنبلی در مغزتان می‌شود.

حسی که وقتی شما می‌خواهید کاری را بطور جدی شروع کنید، شمارا وادار به تنبلی و به تاخیر انداختن آن کار می‌کند.

برای اینکه بتوانید آنرا شکست دهید، ابتدا باید آن را بشناسید.

 

در ادامه این مقاله، چند ترفند برای رفع تنبلی ذکر خواهد شد:

 

 

1.وقتی می‌خواهید کاری را به تاخیر بیندازید، دو بار فکر کنید

 

وقتی شما تمایل دارید که کاری را شروع کرده و آن‌را ادامه دهید، مغزتان بطور خودکار محاسباتی انجام می‌دهد.

حدود 95% اوقات جواب این محاسبات باعث می‌شود که شما آن کار را به تاخیر بیندازید و تصور کنید که به تاخیر انداختنش هیچ تاثیر منفی‌ای روی زندگی‌تان نخواهد داشت.

ولی اگر شما کمی دقیق‌تر آن محاسبات را انجام دهید، خواهید دید که شروع کردنتان نه تنها برایتان بسیار مفید است، بلکه لازم و ضروری است.

 

برای جلوگیری از این خطا:

 

  1. باید درک کنید که قرار نیست هیچ کسی شما را برای انجام دادن آن کار ملزم کند. پس سعی کنید که خودتان به اهمیت آن کار در ذهنتان پی ببرید.
  2. اولویت بندی داشته باشید که انجام دادن چه کاری ضروی‌تر از دیگری است.
  3. اگر می‌دانید که انجام دادن یک کار برای شما قطعا لازم است، در شروع انجام دادنش حتی یک ثانیه هم وقت تلف نکنید.

 

 

2.برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید

برنامه‌ریزی کن!

شما باید برنامه‌ریزی‌ای داشته باشید که شما را از اولویت و اهمیت کار‌ها آگاه کند. 

برای مثال، شما می‌خواهید کار اصلی خود را رها کنید و دنبال به راه انداختن یک کسب و کار منحصر به فرد باشید.

بعضی وقت‌ها ما تنبلی کردن را بجای کار کردن انتخاب می‌کنیم، چون مغز ما هیچ برنامه‌ای نسبت به انجام دادن کار‌ها ندارد.

نداشتن یک برنامه دقیق و غنی باعث می‌شود که انگیزه ما نسبت به کار مورد نظرمان کاهش یافته و در نتیجه با حس تنبلی روبه رو شویم.

 

برای داشتن برنامه‌ای دقیق و کامل‌تر:

-یک هدف بزرگ را به چند هَدَفَــک(هدف کوچک) تقسیم کنید که رسیدن به آنها برایتان ممکن‌تر به نظر برسد.
-همیشه قبل از انجام دادن کاری بزرگ (مثل سرمایه گذاری) تمام احتمالات را زیر نظر گرفته و تحلیل کنید.
-درباره قدم بعدی‌تان بسیار دقیق فکر کنید.

 

 

3. بلند مدت فکر کنید

 

متاسفانه مغز ما انسان‌ها در بلند مدت فکر کردن کمی ضعیف بوده و فقط دنبال دستاورد‌های آنی است.

وقتی شما در انجام دادن کاری تنبلی کرده و آنرا به تاخیر می‌اندازید، درواقع مغزتان مشغول لذت آنی ناشی از تنبلی می‌شود و نمی‌تواند بطور بلند مدت به قضیه بنگرد.

ولی شما با فکر کردن به منفعت‌هایی که با انجام دادن به موقع کاری می‌توانید بدست بیاورید، می‌توانید از بروز حس تنبلی جلوگیری کنید.

برای مثال وقتی که شما هدف دارید که کسب و کاری راه بیندازید ولی یک سال است که نتوانسته‌اید شروع کنید، باید بدانید که به هدفتان نه تنها نزدیک نمی‌شوید، بلکه روز به روز دورتر هم می‌شوید.

و اما اگر شروع کنید، قطعا می‌توانید با تلاش و همت، در کارتان موفق شده و به هدفتان برسید.

 

برای اینکه مغزتان را روی فکر کردن به صورت بلند مدت تنظیم کنید:

-اهدافتان را پله پله کنید که به دست آوردنشان آسان‌تر گردد.
-برای هر کاری که انجام می‌دهید برای خودتان پاداش دهید.
-ذهنتان‌تان را برای به دست آوردن منفعت‌ها و مقابله با سختی‌ها آماده کنید.

 

 

دانلود فوری پکیج تخصصی اراده نامحدود در 8 روز :

 

با کلیک روی دکمه زیر، خیلی راحت پرداخت رو انجام میدی و میتونی خیلی سریع این پکیج رو دانلود کنی!

 

خرید و دانلود این محصول

 

 

4.شروع کردن راحت‌تر از به تاخیر انداختن است

 

انسان‌ها همیشه از سختی دوری کرده و به سمت راحتی‌ می‌روند.

چون یک انسان در طول یک روز انرژی و زمان محدودی دارد.

پس تنبلی نکردن نیز عاملی سخت برای انسان به شمار می‌رود.

 

برای اینکه بتوانید تنبلی را شکست دهید به این فکر کنید که انجام دادن آن کار چقدر مفید است و انجام ندادنش چه پیامد‌هایی منفی برایتان خواهد داشت.

 

برای جلوگیری کردن از به تاخیر انداختن کارها:

-کاری را انجام دهید که علاقه دارید.
-برای خود فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که تلاش کردن روی آن‌ها برایتان مفید خواهد بود.
-برای هر کاری که انجام می‌دهید برای خود جوایزی در نظر بگیرید.
-به خودتان گوشزد کنید که لذت تنبلی زودگذر است.
-به یاد داشته باشید که دوری از تنبلی و انجام دادن کار موردنظرتان، در بلند مدت لذت و آسایش بیشتری نصیب شما میکند.
-خودتان را قانع کنید که انرژی‌ای که برای انجام دادن آن کار صرف می‌کنید، ارزشش را دارد.

 

5.به خودتان زیادی فشار وارد نکنید

 

با فشار زیادی به خود و بیش از حد کار کر کردن، سودی نمی‌کنید.

بلکه از لحاظ فیزیکی، بدنتان دچار اختلال می‌شود.

شما باید بین انجام دادن کار‌ها و زمان خالی‌تان تناسبی داشته باشید که بدنتان نیز آسیب نبیند.

برخی از افراد هستند که تمام شب و روزشان فقط با کار کردن می‌گذرد.

ولی نمی‌دانند که با نداشتن یک زندگی اجتماعی و بیرون نرفتن از محل کار، بعد از مدتی از کار دلسرد خواهند شد.

 

برای جلوگیری از این کار:

-در برنامه‌ریزی کاری‌تان حتما تایم استراحت داشته باشید.
یک روز در هفته را به استراحت و تفریح اختصاص دهید.
-از انجام دادن کار‌هایی که وقت ارزشمندتان را هدر می‌کنند خودداری کنید.

 

 

6.کاری را انجام دهید که برایتان مهم است

 

مطمئن باشید وقتی که کاری را انجام می‌دهید که برایتان مهم است، کمتر احساس خستگی می‌کنید.

در نتیجه کمتر دچار تنبلی می‌شوید.

کاری که با استعداد‌ها و علایق شما همسو باشد.

 

 

7.مدیتیشن کنید

 

مدیتیشن کنید.

چون مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند که از افکار بیهوده خلاص شوید و بتوانید تمرکز کنید.

 

مدیتیشن وقت زیادی از روزتان را نخواهد گرفت.

بطوری که وارد شدن به حالت مدیتیشن، روزانه 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد.

مدیتیشن کنید!

اگر خود را در حالتی یافتید که تمایل به تنبلی دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

نفس‌های عمیق بکشید و روی اکسیژنی که در شش‌هایتان جریان می‌یابد تمرکز کنید.
-عوامل ذهنی‌ای را که در ذهنتان موجب ایجاد حس تنبلی می‌شوند را پیدا کنید و آن‌ها را درون ذهن شکست دهید.

انجام این تکنیک سبب رفع تنبلی میشود.

 

 

خلاصه…

 

برای انجام دادن کار‌هایتان، منتظر دقیقه 90 نمانید!

تنبلی و به تاخیر انداختن کار‌ها نه تنها موجب ایجاد استرس و اضطراب در شما می‌شود، بلکه کیفیت کارتان را نیز کاهش می‌دهد.

 

با توجه به اهداف بلند مدتان، همه کارها را بطور برنامه‌ریزی شده و به موقع انجام دهید.

مطمئن باشید که اگر الان انجامش دهید، چند سال بعد از خودتان تشکر خواهید کرد که جا نزدید و ادامه دادید.

 

دانلود فوری پکیج تخصصی اراده نامحدود در 8 روز :

 

با کلیک روی دکمه زیر، خیلی راحت پرداخت رو انجام میدی و میتونی خیلی سریع این پکیج رو دانلود کنی!

 

خرید و دانلود این محصول

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
همین حالا نظرتونو درباره این مطلب برامون بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =